Z okazji 85-tych urodzin składamy Tobie Bolesławie, najserdeczniejsze gratulacje oraz życzenia zdrowia, satysfakcji i osobistej pomyślności. Ponadto życzymy Ci pozostawania w dobrym zdrowiu i kondycji, a także wytrwałości w realizacji osobistych i klubowych planów oraz spełnienia wszystkich marzeń, by krąg Twoich indywidualnych osiągnięć i sukcesów poszerzał się, a kolejne Twoje etapy życia przyniosły poczucie zadowolenia i otwierały drzwi na jeszcze wiele ciekawych przeżyć.
Z lotniczym pozdrowieniem
Prezes, zarząd i koledzy z MKSL oddział w Gdyni
Urodzony 5 lutego 1932 roku w m. Rzeczniów k/Iłży. Po ukończeniu szkoły powszechnej wyjechał na Ziemie Odzyskane, gdzie w 1946 roku ukończył szkołę Przysposobienia Przemysłowego w Zielonej Górze, kolejną w 1950 roku – Gimnazjum Przemysłu Maszynowego we Wrocławiu. W 23 września 1950 roku został przyjęty na własną prośbę na kurs pilotażu w OSL Dęblin jako pilot lotnictwa szturmowego z uprawnieniem do latania na samolotach Ił-2 i Ił-10. Po ukończeniu szkolenia skierowany został do eskadry szturmowej 30. pl MW w Gdyni Babich-Dołach, a już od 1954 roku skierowany do m. Gdańsk- Wrzeszcz. Po przeformowaniu 30. pl MW na 7. plm-sz MW intensywny cykl szkolenia personelu latającego, w leśnym garnizonie spowodowały w trybie przyspieszonym uzyskanie uprawnień instruktorskich oraz objęcie kolejnych stanowisk, od d-cy klucza, pom. d-cy eskadry ds. pilotowania, a w 1955 roku – szefa strzelania powietrznego pułku, co wiązało się z awansem na kolejne stopnie oficerskie. W 1956 roku w pilotowanym samolocie Ił-10 produkcji czechosłowackiej, w czasie lotu nastąpiło zatarcie silnika i jego pożar w powietrzu wymagające lądowania awaryjnego na lotnisku bez podwozia (stanowiło to powód do wycofania tych maszyn z zaledwie 2-letnim okresem używania). Po przebazowaniu jednostki do Siemirowic, Bolesław Serafin objął stanowisko z-cy d-cy pułku ds. szkolenia i czynnie uczestniczył w przeszkoleniu i szkoleniu pilotów na samolotach odrzutowych Lim-2. Zdobył prestiżowy tytuł „Załogi wyborowej” i „Pilota Roku”. Ponadto uczestniczył jako personel kierowniczy we wszystkich szkoleniach i pokazach. W 1967 roku został przeniesiony do Szefostwa Lotnictwa MW na stanowisko starszego inspektora Oddziału Szkolenia. Od 1968 roku kontynuował studia zaoczne w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Gdańsku – obroniona praca magisterska dotyczyła szkolenia pilotów w wykonywaniu lotów nad morzem. Jako inspektor w Sz.L. MW uczestniczył w opracowywaniu nowego Programu Szkolenia Lotniczego – 1970 na samolotach typu Lim oraz poradników metodycznych dot. przygotowania i organizacji lotów. W 1977 roku objał stanowisko starszego inspektora bezpieczeństwa lotów w Szefostwie Lotnictwa MW. Właściwie ukierunkowaną pracą profilaktycznie przyczynił się do zwiększenia bezpieczeństwa lotów w Lotnictwie MW i zaliczony został do grona ekspertów w zakresie szkolenia lotniczego i organizacji lotów, m.in. uczestnicząc w komisji badania wypadków lotniczych w skali Sił Zbrojnych. Po osiągnięciu wieku określonego pragramatyką zawodową oficera WP w 1990 roku został zwolniony w stan spoczynku, osiągając nalot 3250 godz. i mając 1 klasę pilota wojskowego. W Stowarzyszeniu MKSL oddział w Gdyni od 1 czerwca 2001 roku.