Z okazji Twojego zacnego Jubileuszu 80-tych urodzin nasz drogi kolego Krzysztofie – życzymy Ci samych radosnych chwil, długich lat życia, dobrego zdrowia i sił, pogody ducha, nadziei oraz wszelkiej pomyślności, łącząc lotnicze pozdrowienia, zarząd, koledzy klubowicze oraz prezes MKSL oddział w Gdyni – kmdr dypl. pil. rez. Paweł Padias.
Podpułkownik nawigator w st. spoczynku Krzysztof Wacławki urodził się 12 marca 1937 roku w Częstochowie. Po ukończeniu szkoły podstawowej rozpoczął edukację w Technikum Mechanicznym w Częstochowie. W 1951 roku mieszkając m m. Otwock dojeżdżał do Technikum Mechanicznego w Warszawie, gdzie pozniej 1955 roku podjął pracę w Warszawskiej Fabryce Aparatów Filmowych jako mechanik precyzyjny, a następnie jako kontroler techniczny w Warszawskiej Fabryce Motocykli. W 1953 roku ukończył kurs spadochronowy. W latach 1954-1956 wykonywał loty na samolotach Junak-2 i Zlin-26 nalatując 60 godzin i uzyskując licencję pilota sportowego. Od lipca 1955 roku do września 1956 roku pracował w Aeroklubie Warszawskim jako mechanik samolotowy. We wrześniu 1956 roku Krzysztof Wacławski zdał egzaminy do OSL w Dęblinie. Rok później ukończył podstawowy kurs pilotażu w Ułężu na samolotach Jak-18. W 1958 roku został przeniesiony do OSL nr 5 w Radomiu i w Wojskowym Ośrodku Szkolenia Ogólnokształcącego gdzie uzyskał maturę. W marcu 1960 roku promowany został na pierwszy stopień oficerski. Ze względu na stan zdrowia nie mógł kontynuować swojej przygody latając na samolotach. Przeszkolił się na nawigatora operatora RSL i na tym stanowisku rozpoczął służbę w 60. plszb w Radomiu. W 1964 roku uzyskał uprawnienia kierownika Ślepego Lądowania. Na tym stanowisku od 1970 roku pełnił z kolei służbę w 32. plrt w Sochaczewie, a w 1982 roku po kolejnym przeszkoleniu objął stanowisko (DKL) Dyżurnego Kierownika Lotniska. Na tym stanowisku służył aż do zwolnienia z zawodowej służby wojskowej w czerwcu 1990 roku. W latach 1967-1968 latał w Aeroklubie Radomskim i uzyskał międzynarodową licencję pilota samolotowego – turystycznego. Na samolotach Junak-2, Zlin-26, Jak-18, CSS-13 nalatał około 150 godzin. W stowarzyszeniu MKSL oddział w Gdyni od 1 stycznia 2005 roku.