85 urodziny członka naszego klubu – kmdr. pil. mgr Bolesława Serafina

 Z okazji 85-tych urodzin składamy Tobie Bolesławie, najserdeczniejsze gratulacje oraz życzenia zdrowia, satysfakcji i osobistej pomyślności. Ponadto życzymy Ci pozostawania w dobrym zdrowiu i kondycji, a także wytrwałości w realizacji osobistych i klubowych planów oraz spełnienia wszystkich marzeń, by krąg Twoich indywidualnych osiągnięć i sukcesów poszerzał się, a kolejne Twoje etapy życia przyniosły poczucie zadowolenia i otwierały drzwi na jeszcze wiele ciekawych przeżyć.

                                    Z lotniczym pozdrowieniem

                         Prezes, zarząd i koledzy z MKSL oddział w Gdyni

 

Urodzony 5 lutego 1932 roku w m. Rzeczniów k/Iłży. Po ukończeniu szkoły powszechnej wyjechał na Ziemie Odzyskane, gdzie w 1946 roku ukończył szkołę  Przysposobienia Przemysłowego w Zielonej Górze,  kolejną w 1950 roku – Gimnazjum Przemysłu Maszynowego we Wrocławiu.  W  23  września 1950 roku został przyjęty na własną prośbę na kurs pilotażu w OSL  Dęblin  jako pilot lotnictwa szturmowego z uprawnieniem do latania na samolotach Ił-2 i Ił-10.  Po ukończeniu szkolenia skierowany został do eskadry szturmowej 30. pl MW w Gdyni Babich-Dołach, a już od 1954 roku  skierowany do m.  Gdańsk- Wrzeszcz.  Po przeformowaniu  30. pl  MW  na 7. plm-sz MW  intensywny cykl  szkolenia personelu latającego, w leśnym garnizonie  spowodowały w trybie przyspieszonym uzyskanie uprawnień instruktorskich oraz objęcie kolejnych stanowisk, od d-cy klucza, pom. d-cy eskadry ds. pilotowania, a w 1955 roku – szefa strzelania powietrznego pułku, co wiązało się z awansem na kolejne stopnie oficerskie. W 1956 roku w pilotowanym samolocie Ił-10 produkcji czechosłowackiej, w czasie lotu nastąpiło zatarcie silnika i jego pożar w powietrzu wymagające lądowania awaryjnego na lotnisku bez podwozia (stanowiło to powód do wycofania tych maszyn z zaledwie 2-letnim okresem używania). Po przebazowaniu jednostki do Siemirowic, Bolesław Serafin objął  stanowisko  z-cy d-cy pułku ds. szkolenia i czynnie uczestniczył w przeszkoleniu i szkoleniu  pilotów na samolotach  odrzutowych  Lim-2.  Zdobył  prestiżowy tytuł  „Załogi wyborowej” i „Pilota Roku”. Ponadto uczestniczył jako personel  kierowniczy we wszystkich  szkoleniach  i pokazach. W 1967 roku  został  przeniesiony do Szefostwa Lotnictwa MW na stanowisko  starszego inspektora  Oddziału  Szkolenia. Od 1968 roku kontynuował  studia  zaoczne w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Gdańsku – obroniona praca magisterska dotyczyła szkolenia pilotów w wykonywaniu lotów nad morzem.  Jako inspektor w  Sz.L. MW uczestniczył  w opracowywaniu nowego Programu Szkolenia Lotniczego – 1970 na samolotach typu Lim oraz poradników metodycznych dot. przygotowania i organizacji lotów. W 1977 roku objał stanowisko starszego inspektora bezpieczeństwa lotów w Szefostwie Lotnictwa MW.  Właściwie ukierunkowaną pracą profilaktycznie przyczynił  się do zwiększenia bezpieczeństwa lotów w Lotnictwie MW i  zaliczony został do grona ekspertów w zakresie szkolenia lotniczego i organizacji lotów,  m.in. uczestnicząc w komisji badania wypadków lotniczych w skali Sił Zbrojnych. Po osiągnięciu wieku określonego pragramatyką zawodową oficera WP w 1990 roku został zwolniony w stan spoczynku, osiągając nalot 3250 godz. i mając 1 klasę pilota wojskowego. W Stowarzyszeniu MKSL oddział w Gdyni od 1 czerwca 2001 roku.